Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkperceptie is het meest positief bij techbedrijven

Google komt voor het tweede jaar op rij het beste uit het onderzoek naar merkperceptie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ondervroeg 3000 consumenten om de bedrijven in de &;Global Top 100&; te becijferen op merkperceptie. De consumenten beoordeelden de merken op 18 verschillende onderwerpen, waaronder consistentie, plezier, authenticiteit, innovatie en onmisbaarheid.

In de lijst zijn twaalf techbedrijven te zien, die de top drie ook bezetten. Google staat op nummer 1, Apple op 2 en Microsoft is met zijn derde plek misschien wel de opvallendste in de top drie. Healthcare was een andere goed scorende sector, met Europa als beste scorende regio.

Het begin van de lijst van merken met goede merkperceptie:
1. Google
2. Apple
3. Microsoft
4. The Walt Disney Company
5. AbbVie
6. Gilead Sciences
7. Samsung Electronics
8. MasterCard Inc
9. Celgene Corp
10. SABMiller

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in