Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclame moet betekenisvoller worden ingezet’

Want dat is beter voor de wereld, vindt de coalitie Betere Reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als reclame betekenisvol wordt ingezet, kan het maatschappelijke vooruitgang voeden én bijdragen aan een betere wereld.

related partner content for mobile comes here

Althans, dat vinden  Bart Brüggenwirth (b-open), Aafke van Sprundel (Awareness Initiatives), Veronique Swinkels (BBK/Door Vriendschap Sterker) en Ynzo van Zanten (GreenInc).

Daarom zijn ze gestart met het initiatief Betere Reclame.

&;Kwalitatieve data&;

‘Veel merken ambiëren betekenis te hebben voor mensen. We willen ze helpen met kwalitatieve data die we nu verzamelen.’

Ze willen consumenten, marketeers en adverteerders ‘bewust maken van de impact die betekenisvolle reclame kan hebben voor een betere wereld in zin van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid’.

Op het platform kunnen mensen reclames beoordelen en volgens de oprichters ‘zo bijdragen aan kwalitatief onderzoek naar wat mensen onder betekenisvolle reclame verstaan’.

Coalitie Betere Reclame wil meningen verzamelen over wat mensen betekenisvolle reclame vinden waartoe ze zich aangetrokken voelen.

Met die kennis wil ze ‘het bedrijfsleven ondersteunen om met reclame meer én betere impact te hebben: zowel voor individuen, voor merken als voor de wereld.

‘Een wereld waarin het vertrouwen in merken hersteld wordt. Omdat merken meer middenin de maatschappij komen te staan, minder vanuit zichzelf redeneren en zo meer aansluiten op wat mensen belangrijk vinden.’

De Betere Reclame-coalitie meent dat het tijd is grotere waarde te halen uit de 500 miljard dollar die jaarlijks aan media-inkoop wordt uitgegeven.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in