Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer omzet detailhandel door hogere prijzen

De detailhandel heeft in augustus 2,5 procent meer omzet behaald dan in dezelfde maand een jaar eerder. De toename was volledig toe te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het volume was iets kleiner dan vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. De samenstelling van de koopdagen was in augustus gunstig in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Na correctie voor dit effect lag de omzet op hetzelfde niveau als een jaar eerder. Het volume kromp met bijna 3 procent.

related partner content for mobile comes here

Winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden 4,5 procent meer omzet. De volumegroei kwam uit op ruim 2 procent. Ook de prijzen waren 2 procent hoger. De omzetstijging kwam volledig voor rekening van de supermarkten. Speciaalzaken realiseerden minder omzet dan een jaar eerder.

Winkels in non-foodartikelen noteerden een omzetstijging van bijna 1 procent. De toename kwam doordat klanten meer moesten betalen voor de aankopen. Het volume was kleiner dan een jaar eerder. De meeste onderliggende branches noteerden een omzetgroei. Alleen doe-het-zelfwinkels en winkels in consumentenelektronica boekten minder omzet. De omzet van winkels in woninginrichtingartikelen lag op hetzelfde niveau als vorig jaar.

Postorderbedrijven en internetwinkels noteerden 4 procent meer omzet. Ook tankstations hadden een omzetstijging. Hun omzet nam circa 6 procent toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in