Overslaan en naar de inhoud gaan

Leidende merken Unilever presteren goed

De sterke merken van Unilever zijn het afgelopen kwartaal snel gegroeid: over het gehele kwartaal groeide hun omzet met drie procent,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar. Unilever zag de winst in het afgelopen kwartaal met 84 procent stijgen naar 450 miljoen euro. In West Europa realiseerde Unilever een groei van vijf procent in het segment spreads en bak- en braadproducten; vooral Becel deed het goed (het groeide met 'double digits'). In culinaire producten en dressings werd een groei van vier procent geboekt. Hier scoorden Amora, Knorr en, in het Verenigd Koninkrijk, Hellmann’s goed.

related partner content for mobile comes here

De verkopen van Dove stegen met meer dan 60 procent. De eerste resultaten van de nieuwe shampoo en conditioner (die in twaalf markten verkrijgbaar zijn) worden door Unilever bemoedigend genoemd. Voorts hebben de merken Rexona en Axe het afgelopen kwartaal de positie van Unilever in de deodorantmarkt van West Europa versterkt.Groeiers in de Verenigde Staten zijn Slim Fast, Breyers, Ben & Jerry’s en Ragú Express. Ondanks een omzetdaling van 2,5 procent in het segment huishoudelijke en persoonlijke verzorging waren er in de VS goede prestaties van Pond’s, Dove, Suave en Lever 2000.

De vierhonderd leidende merken van Unilever zijn verantwoordelijk voor 84 procent van de omzet. Aan het einde van dit jaar moet dit percentage liggen op 90.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in