Leidende merken Unilever presteren goed


Dat blijkt uit de cijfers van het eerste kwartaal van dit jaar. Unilever zag de winst in het afgelopen kwartaal met 84 procent stijgen naar 450 miljoen euro. In West Europa realiseerde Unilever een groei van vijf procent in het segment spreads en bak- en braadproducten; vooral Becel deed het goed (het groeide met 'double digits'). In culinaire producten en dressings werd een groei van vier procent geboekt. Hier scoorden Amora, Knorr en, in het Verenigd Koninkrijk, Hellmann’s goed.
De verkopen van Dove stegen met meer dan 60 procent. De eerste resultaten van de nieuwe shampoo en conditioner (die in twaalf markten verkrijgbaar zijn) worden door Unilever bemoedigend genoemd. Voorts hebben de merken Rexona en Axe het afgelopen kwartaal de positie van Unilever in de deodorantmarkt van West Europa versterkt.Groeiers in de Verenigde Staten zijn Slim Fast, Breyers, Ben & Jerry’s en Ragú Express. Ondanks een omzetdaling van 2,5 procent in het segment huishoudelijke en persoonlijke verzorging waren er in de VS goede prestaties van Pond’s, Dove, Suave en Lever 2000.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe vierhonderd leidende merken van Unilever zijn verantwoordelijk voor 84 procent van de omzet. Aan het einde van dit jaar moet dit percentage liggen op 90.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid