Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijken, kijken, niet klikken

Van nature zijn we niet gewend om op links te klikken. Met een heldere 'call-to-action' moeten we de bezoeker overhalen om toch te klikken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bezoeker moet weten waar hij terechtkomt als hij op een link klikt. En, heel belangrijk, welk voordeel hij haalt uit het klikken op de link.

related partner content for mobile comes here

Toch zie ik helaas nog vaak 'klik hier' als tekstlink of button. Waarom moet ik daar op klikken? Wat gebeurt er dan? Wat win ik ermee?

Een link met een tekst als 'bestel nu' is een stuk duidelijker, je kunt een bestelling plaatsen door op die link of button te klikken. Nog beter is bijvoorbeeld 'bestel nu en betaal geen verzendkosten', hiermee is direct het te behalen voordeel duidelijk.

De 'call-to-action' is niet alleen belangrijk in tekstlinks en buttons op de pagina, maar ook in de titel van de (product)pagina. De titel van de pagina is namelijk de link in de zoekresultaten bij Google. En vergeet ook de 'call-to-action' in je Google Adwords en banners niet.

Als de bezoeker wordt aangespoord om te klikken met heldere 'call-to-actions' zal dit leiden tot meer conversie. Sommige webwinkels hebben hun zaakjes goed voor elkaar, andere totaal niet.

Er is nog veel werk te doen én winst te behalen voor de online marketeers. Lees meer over 'call-to-action' in het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in