IJsreclame boven de 20 graden
‘Weather targeting’ noemt buitenreclamespecialist Kinetic het: een campagne die zich aanpast aan de weersomstandigheden. Unilever heeft volgens Kinetic de primeur in Nederland met een zogeheten ‘adaptive planning’ campagne op deze schaal. In de maanden juni tot en met augustus zijn reclames van Magnum en Ola alleen te zien op relevante momenten, namelijk op dagen dat het 20 graden of warmer is en alleen tussen 13.00 en 20.00 uur.
Deelnemende exploitanten zijn Interbest, met twee digitale masten, Ngage Media, met tien grote schermen op NS-stations en Central Station met verschillende digitale netwerken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUnilever zal deze strategie ook inzetten voor andere producten en daarbij horende relevante momenten.
Joost Houben, marketing director van de refreshment categorie van Unilever, spreekt de hoop uit dat Unilever in de toekomst bij meerdere exploitanten op flexibele wijze media zal kunnen inzetten.
Robert van Keimpema, out of home consultant van Kinetic, weet op voorhand al dat deze manier van adverteren zal leiden tot extra verkopen. ‘Het kan niet anders.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid