Overslaan en naar de inhoud gaan

IJsreclame boven de 20 graden

IJsmerken Ola en Magnum adverteren op digitale buitenreclamevlakken, maar alleen als het warmer is dan 20 graden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Weather targeting’ noemt buitenreclamespecialist Kinetic het: een campagne die zich aanpast aan de weersomstandigheden. Unilever heeft volgens Kinetic de primeur in Nederland met een zogeheten ‘adaptive planning’ campagne op deze schaal. In de maanden juni tot en met augustus zijn reclames van Magnum en Ola alleen te zien op relevante momenten, namelijk op dagen dat het 20 graden of warmer is en alleen tussen 13.00 en 20.00 uur.

related partner content for mobile comes here

Deelnemende exploitanten zijn Interbest, met twee digitale masten, Ngage Media, met tien grote schermen op NS-stations en Central Station met verschillende digitale netwerken.

Unilever zal deze strategie ook inzetten voor andere producten en daarbij horende relevante momenten.

Joost Houben, marketing director van de refreshment categorie van Unilever, spreekt de hoop uit dat Unilever in de toekomst bij meerdere exploitanten op flexibele wijze media zal kunnen inzetten.

Robert van Keimpema, out of home consultant van Kinetic, weet op voorhand al dat deze manier van adverteren zal leiden tot extra verkopen. ‘Het kan niet anders.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in