Overslaan en naar de inhoud gaan

Guinness-bier kiest twee netwerken

In tegenstelling tot eerdere uitspraken heeft biermerk Guinness besloten om niet met één, maar met twee internationale bureaunetwerken in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beslissing om met twee netwerken te gaan werken betekent dat Guinness afscheid moet nemen van bureaus in diverse landen. Buiten de boot vallen bureaus in Ierland, Singapore/Maleisië, Duitsland en de VS/Canada. AMV/BBDO en Saatchi werkten al voor Guinness. AMV/BBDO, wiens recente tv-campagne voor het biermerk zo ongeveer alle binnen- en buitenlandse prijzen won, krijgt heel Europa erbij, evenals de VS. In totaal wordt het verantwoordelijk voor 60 procent van de omzet van Guinness Draught-bier. Saatchi & Saatchi, dat werkt voor Guinness in Afrika en het Caraibisch gebied, krijgt er een groot aantal landen bij wat betreft het Extra Stout-merk.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in