Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Goede studentcommunicatie must voor onderwijsinstellingen’

Scholen en opleidingen worden vooral beoordeeld op de kwaliteit van de communicatie met hun leerlingen of studenten. Dat blijkt uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Service Scan met dit keer als thema , nam deze maand 229 meningen mee. Gemiddeld krijgen onderwijsinstellingen een 6,5 voor service en eenzelfde cijfer voor kwaliteit

related partner content for mobile comes here

In de positieve reviews over de scholen en opleidingen wordt met name de open en transparante communicatie met de leerlingen en studenten genoemd. (“Duidelijke communicatie, flexibel, bereid mee te denken, consequent, helder.”) Wanneer er volgens de consument sprake is van miscommunicatie, dan heeft dit direct effect op het rapportcijfer, dat lager uitvalt. (“Slecht te bereiken, niet goed verwerkte gegevens met betrekking tot cijfers. Docenten doen deels hun werk, vaak ziek of afwezig, slechte vervanging.”)

Bij positieve reviews komt ook de tijd en aandacht ter sprake, die aan individuele leerlingen of studenten wordt besteed, zoals goede begeleiding of het centraal stellen van de leerling. Ook is er goede waardering voor creatief meedenken en goed geïnformeerd zijn over procedures, leermethoden en het algeheel reilen en zeilen van de school. HBO-instellingen, universiteiten en particuliere opleidingen worden in het algemeen hoger beoordeeld dan lagere en middelbare scholen.

Naast voor miscommunicatie worden slechte rapportcijfers uitgedeeld wanneer er weinig tijd of aandacht is voor de leerling of student, wanneer klachten niet of onvoldoende worden behandeld worden of wanneer er veel wordt beloofd maar weinig wordt gedaan.

De service scan over klantgerichtheid is een nieuwe gratis dienst waarbij iedere maand een aantal branches de revue passeert. Hierbij wordt de dienstverlening onder de loep genomen. Door maandelijks het nationale panel van Trendbox in te zetten (12.000 leden) en deze samen te voegen met meningen geplaatst op Preferenso en elders worden veel meningen vergaard. Daarnaast worden de reviews op Preferenso gebruikt om de mening van de Nederlandse consument over bedrijven en hun service verder te onderbouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in