Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford stop met Champions League, komt terug met Mustang

Ford beëindigt na twintig jaar zijn sponsoring van de UEFA Champions League. De autofabrikant gaat het vrijgekomen miljoenenbudget…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 

related partner content for mobile comes here

Het partnership met UEFA wordt afgesloten met de CL-finale in mei in Lissabon. Tijdens de finale - die naar verwachting door meer dan 300 miljoen mensen in 200 landen wordt bekeken - wordt een commercial uitgezonden rond de lancering van een nieuwe auto onder het Mustang-merk, dat na vijftig jaar afwezigheid wordt geherlanceerd in Europa. Ford hoopt zijn autoverkopen een positieve impuls te geven, nadat het merk zwaar te lijden had onder de financiële crisis en daarmee samenhangende verminderde autoverkoop.Heineken, dat zijn sponsorship onlangs verlengde tot 2018, betaalt naar verluidt ruim 50 miljoen euro voor de sponsordeal met de CL.

Stephen Odell, president van Ford Europe, Middle East en Africa: ‘Ford en UEFA hebben in de afgelopen jaren beide geprofiteerd van de samenwerking maar vanwege de versnelling in het aantal productintroducties – 25 nieuwe auto’s in de komende vijf jaar - gaan we het budget anders aanwenden’. De samenwerking tussen Ford en UEFA stamt van het seizoen 1992/93, toen Ford vooral aandacht vestigde voor vernieuwingen aan zijn  Fiesta, Focus and Mondeo-ranges in Europa, vooral voor markten als het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje.

 

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in