Overslaan en naar de inhoud gaan

Effectieve mobiele dm

SMS en WAP bieden ongekende mogelijkheden op dm-gebied. Maar hoe kunnen bedrijven daar effectief gebruik van maken, zonder de klanten tegen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De markt voor mobiele marketing gaat stevig groeien, zo wordt voorspeld. Verwacht wordt dat hieraan in 2005 binnen West-Europa 6 miljard euro zal worden besteed. Dat geld zal vooral uitgegeven worden aan WAP, SMS en hun eventuele opvolgers. Om dit soort voorspellingen uit te laten komen, is het allereerst nodig dat gebruikers deze vorm van dm ook positief waarderen. En dat kan alleen als de aanbieders de klant zorgvuldig benaderen en zich eerst verzekeren van toestemming voordat ze uitgebreide mobiele mailings uitsturen.

related partner content for mobile comes here

Mr. AdGood, een dm-platform dat sinds augustus 2000 in Duitsland draait, neemt die toestemming als uitgangspunt. Bezitters van een mobiele telefoon kunnen zich laten registreren via niet gedefinieerd. Daarbij moeten ze, naast de bekende sociodemografische gegevens, ook aangeven wat hun interessegebieden zijn. Op basis van hun voorkeuren ontvangen ze dan reclameboodschappen op hun display. Voor elke reclameboodschap ontvangt de gebruiker punten die na verloop van tijd kunnen worden omgezet in euro´s. Het klinkt simpel en dat is het ook. Maar voor dm-begrippen is deze aanpak alleszins effectief. Met een gemiddelde respons van 1 tot 4 procent en een totaal aantal gebruikers van meer dan een half miljoen doet Mr. Adgood het zeker niet slecht.

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in