Effectieve mobiele dm
De markt voor mobiele marketing gaat stevig groeien, zo wordt voorspeld. Verwacht wordt dat hieraan in 2005 binnen West-Europa 6 miljard euro zal worden besteed. Dat geld zal vooral uitgegeven worden aan WAP, SMS en hun eventuele opvolgers. Om dit soort voorspellingen uit te laten komen, is het allereerst nodig dat gebruikers deze vorm van dm ook positief waarderen. En dat kan alleen als de aanbieders de klant zorgvuldig benaderen en zich eerst verzekeren van toestemming voordat ze uitgebreide mobiele mailings uitsturen.
Mr. AdGood, een dm-platform dat sinds augustus 2000 in Duitsland draait, neemt die toestemming als uitgangspunt. Bezitters van een mobiele telefoon kunnen zich laten registreren via Mr. AdGood niet gedefinieerd. Daarbij moeten ze, naast de bekende sociodemografische gegevens, ook aangeven wat hun interessegebieden zijn. Op basis van hun voorkeuren ontvangen ze dan reclameboodschappen op hun display. Voor elke reclameboodschap ontvangt de gebruiker punten die na verloop van tijd kunnen worden omgezet in euro´s. Het klinkt simpel en dat is het ook. Maar voor dm-begrippen is deze aanpak alleszins effectief. Met een gemiddelde respons van 1 tot 4 procent en een totaal aantal gebruikers van meer dan een half miljoen doet Mr. Adgood het zeker niet slecht.
Vacatures
Product Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtBron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid