Overslaan en naar de inhoud gaan

DJB24 maakt magazine binnen 24 uur

Een groep jonge creatieven gaat eind mei met begeleiders en het DJBroadcast team tijdens het Off_Centre Festival de uitdaging aan om binnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inhoud van het DJB24 Magazine is gebaseerd op de bekende disciplines binnen de wereld van DJBroadcast: muziek, lifestyle, fashion, art, film, gear en games. Voor elke discipline zal een werkgroep worden gevormd onder begeleiding van een professional. Deze teams krijgen na een korte briefing van 10:00 uur ’s ochtends tot 16:00 uur ’s middags de tijd om de 64 beschikbare pagina’s te vullen. Vervolgens gaat het designteam aan de gang om de pagina’s op te maken en het blad te prepareren voor de drukker.
De avond wordt besteed op het Off_Centre Festival in de Amsterdamse Melkweg en aan het einde krijgt iedereen een magazine mee naar huis. DJB24 wordt verder in een oplage van 15.000 verdeeld over locaties in heel Amsterdam.
DJB24 komt mede tot stand met vier partners. Vodafone verbindt zich aan het magazine en daagt een team van creatieven uit om ter plaatse een uitdagende ‘creative concepting’ opdracht te volbrengen. Voor Swatch krijgen drie fotografen en een grafisch ontwerper de opdracht om een fashion editorial te maken. Voor Converse maken een fotograaf en een journalist een muziekreportage met de Friese band Daily Bread. Pioneer vraagt de reviewers en artiesten van het festival om een oordeel te vellen over de nieuwste artikelen op dj-gear gebied.

related partner content for mobile comes here

De volgende professionals zullen de creatieve teams begeleiden:
Sasja Kooistra (journalist, Volkskrant), 310k, Alex Slagter (grafisch ontwerper, Maslow),
Sander Kerkhof (journalist, Parool), Nalden (founder Nalden, co-founder Wetransfer),
Michael Oudman (hoofdredacteur, DJBroadcast),
Jeroen Smeets (hoofdredacteur, Reload),
Rogier Heijning (creative director, Lemon Scented Tea), Britta Möller (grafisch ontwerper, Maslow),
John Weich (creative director story, Lemon Scented Tea),
Eric van den Bogaard (uitgever, DJBroadcast), Renato Valdés Olmos (founder & creative director, My name is E), Roel Determeijer (fotograaf, DJBroadcast), Jan van Tienen (hoofdredacteur, Vice).

Schrijvers, fotografen, stylisten, illustratoren, copywriters en grafisch ontwerpers worden bij deze opgeroepen om zich te melden. Dat kan via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in