Volkskrant magazine met namaakadvertenties


Ze zijn speciaal gemaakt voor Volkskrant magazine met als doel potentiële adverteerders naar het magazine te lokken. Magazine-chef José Rozenbroek: 'We maken een blad dat erg geliefd is bij het Volkskrantpubliek en ver daar buiten. De lezer van het magazine is hoogopgeleid, welstandig, nieuwsgierig, kritisch, bereid om geld uit te geven, kwaliteitsbewust. Ze houden van eten, drinken, mode, wonen, reizen. De gemiddelde leestijd is 45 minuten. Je zou zeggen: Volkskrant magazine is een fantastisch Umfeld voor adverteerders in het lifestylesegment, overheid, zakelijke markten, enzovoort.'
Om die potentiële adverteerder uit te dagen en te laten zien hoe goed hun uitingen in het blad zouden passen, heeft de redactie een aantal bureaus gevraagd een denkbeeldige advertentie te ontwerpen voor fictieve merken in verschillende marktsegmenten: reizen, tuinen, schoenen, drank, food, overheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe negen advertenties die de bureaus gemaakt hebben, zijn de komende weken regelmatig in Volkskrant magazine te zien. Aan de advertenties hebben meegewerkt: Erik Kessels (Kesselskramer), Lava, Stijn Klaver en Bouke Zoete (Saatchi & Saatchi Brussel), Designpolitie (Gorilla), Theo Seesing (Instituut voor Beeld en Vorm), Swip Stolk, Guus Kuijper, Martijn Engelbregt (EGBG) en Koeweiden Postma.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid