Overslaan en naar de inhoud gaan

Direct marketeer pur sang Siegfried Vögele overleden

Naast Lester Wunderman en David Ogilvy was Vögele zeer bepalend voor het vak van dm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Professor Siegfried Vögele overleed vorige week op 82-jarige leeftijd aan een hersentrombose.

related partner content for mobile comes here

Vanaf de jaren &;70 van de vorige eeuw drukte hij zijn stempel op het vakgebied direct marketing door het ontwikkelen en in praktijk brengen van de . Een wetenschappelijk onderbouwde methode waarin duidelijk werd hoe communicatie werkt en dan met name interactieve communicatie.

In die periode was Direct Mail het medium van de direct marketeer. Met zijn methode liet Vögele zien hoe communicatie werkt in de hersenen, waarin de linker en de rechter hersenhelft van elkaar verschillen en hoe interactief communiceren is gebaseerd op het beantwoorden van onuitgesproken lezersvragen.

Hij was tevens een van de eersten die met een ogencamera liet zien hoe mensen communicatieuitingen als mailings en advertenties bekijken. Het doorslaggevende belang van de eerste, korte dialoog middels plaatjes en koppen en de vervolgdialogen, gebaseerd op een persoonlijk verkoopgesprek wat elke vorm van interactief communiceren zou moeten zijn.

Ofschoon zijn methode toen voornamelijk geënt was op direct mail en direct respons advertenties is deze nog steeds 1 op 1 toepasbaar bij alle vormen van online en offline communicatie in onze eeuw.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in