Overslaan en naar de inhoud gaan

De kracht van marketing

Japanners hebben al jaren de beschikking over mobiele telefoons die qua capaciteit en mogelijkheden alles in hun zak steken wat het Westen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dus je zou zeggen dat Apple, met zijn iPhone die dat alles ook belooft maar , in Japan niets te zoeken heeft. Fout.

related partner content for mobile comes here

Op 6 juli legde JR Tokai Express Research haar panel de vraag voor of ze wel eens van de iPhone hadden gehoord, en zo ja of ze voor zo'n ding in de markt waren. Antwoord: ja en ja.

Meer precies: 84.3% had van de iPhone gehoord. Da's al in de knip voor Apple, die in het Land van de Rijzende Zon nog geen yen aan iPhone-advertising heeft gespendeerd. En van het totale sample (dus van 100%, niet van 84.3) wil 40.2% wel zo'n ding kopen zodra het op de markt verschijnt.

Een superieur vertoon van de macht van Apples marketingmachine: een koopintentie van 40% vertaalt zich uiteraard niet in 40% marktaandeel, zelfs niet potentieel marktaandeel. Maar voor een product dat nog op de markt moet verschijnen, is het een spectaculair resultaat. De hype heeft gewerkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in