Communicatie Poll: ‘onhandige’ of misleidende communicatie van KWF?
In 2012 kwam liefst 146 miljoen euro binnen bij KWF Kankerbestrijding. Slechts 48 procent daarvan ging naar onderzoek. Volgens KWF klopt dat getal echter niet, en is er sprake van ‘onhandige’ communicatie. KWF probeert namelijk 80 procent van de uitgaven te besteden aan onderzoek, in plaats van de inkomsten. Bovendien is het percentage een richtlijn en geen wet van Meden en Perzen.
KWF past wel de organisatie aan.
Onze stelling:
Het misverstand over de uitgaven van KWF aan onderzoek is inderdaad onhandige communicatie.
Wat vindt u?
Inderdaad, het is nu wel erg gemakkelijk scoren met kritiek op goede doelen.
Of: Hahaha, in dit geval is onhandig gewoon een ander worod voor misleidend.
Ga naar de rechterkolom en stem.
Transparantie over behandelcijfers kanker
Onze vorige stelling luidde: Goed dat het Radboudziekenhuis transparant is over de behandelcijfers van kanker.
Ja, eindelijk dringt het begrip transparantie door tot de medische sector: 60 procent de 53 stemmende bezoekers
Nee, ik ben pas tevreden als ziekenhuizen ook openheid geven over hun medische missers: 40 procent
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid