Overslaan en naar de inhoud gaan

COMMENTAAR: De reclamewereld moet zich weer aansluiten bij de maatschappelijke voorhoede

75 Procent van de huidige communicatie heeft niets zinnigs te melden, stelt Tom Kniesmeijer in Adformatie van deze week.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Reclame is een treurige, tandeloze clown die steeds hardere scheten laat in zijn wanhopige poging nog enige aandacht te trekken.’ Scherpe woorden van Tom Kniesmeijer in een pamflettistische op het artikel over de zoektocht van enkele reclamemakers naar de juridische en ethische grenzen van het creatieve speelveld. Uit dat artikel kun je afleiden dat reclame en marketing zijn vastgelopen; creatieven willen vernieuwen, ze weten dat je daarvoor de rand moet opzoeken maar hebben geen idee en vragen advocaten om ‘proactief’ creatief mee te denken hoe ver je kunt gaan.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in