Overslaan en naar de inhoud gaan

Cindy Tervoort (Heineken) hoort bij beste 10 marketeers van Groot-Brittannië

Dankzij ‘Worlds Apart’-film haalt ze een vierde plek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Cindy Tervoort, marketingdirecteur Heineken UK, behoort dit jaar volgens het Britse marketingblad Campaign tot de 10 beste marketeers van het land. Ze eindigt op een vierde plek.

related partner content for mobile comes here

En dat allemaal dankzij de veelbesproken ‘Worlds apart’-film, een video waarin mensen met een verschillende mening (bijvoorbeeld over klimaat, godsdienst en culturele afkomst) hun verschillen bespreken en daarna samen een biertje drinken.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Campaign noemt de campagne een moedige actie. De video is controversieel maar laat ook zien dat Tervoort met een duidelijke visie aan het merk bouwt. En dat heeft haar dit jaar veel fans opgeleverd.

Tervoort startte eind 2015 als marketingdirecteur Heineken UK. Ze werkte eerder bij PepsiCo en Unilever.

De volledige top 10:

1. 

Sara Bennison, CMO Nationwide 

De moederdag-campagne #gotthisfrommum landde heel goed bij jongeren en leverde Nationwide een recordaantal studenten-accounts op.

2.

Zaid Al-Qassab, chief brand & marketing officer voor BT

Al-Qassab trok begin dit jaar aan de bel door te zeggen dat marketing in een existentiële crisis is beland. Voor BT ontwikkelde hij een nieuw platform, ‘Be there’, waarbij hij uit hetzelfde emotionele vaatje tapt als Nationwide.

3.

Benjamin Braun, marketingdirecteur Groot-Brittannië voor Audi

En wel hierom:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

4. 

Cindy Tervoort, marketingdirecteur Heineken UK

5.

Mark Evans, marketingdirecteur Direct Line Group

Heeft de verzekeraar omgeturnd tot een technologie-gedreven bedrijf, met een focus op ‘preventie’. Bijvoorbeeld in de vorm van deze verlichtings-drones, die al worden gebruikt door reddingsbrigades op zee.

6. Patrick Bousquet-Chavanne, executive director of customer, marketing, Marks & Spencer

Marks & Spencer wilde zichzelf opnieuw neerzetten als culturele pionier en brak na 16 jaar de banden met het bureau. Van het nieuwe bureau Grey London komt deze campagne:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

7. Mark Given, marketingdirecteur Sainsbury's

Ook Sainsbury’s vond het, na 35 jaar, tijd voor een nieuw bureau. Wieden & Kennedy’s komt met de originele social media-campagne 'Food Dancing'

 

8.

S

heila Mitchell, marketingdirecteur Public Health England

9.

Craig Inglis, customer director John Lewis

10.

David Wheldon, CMO RBS Group

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in