Overslaan en naar de inhoud gaan

Beter resultaat Wegener dankzij tabloidformaten

Wegener heeft vorig jaar meer winst geboekt door de omschakeling van de kranten naar het tabloidformaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nettowinst exclusief bijzondere posten steeg met 39 procent tot 24,2 miljoen euro, maakte de uitgever vandaag bekend. De winstgroei zat in de tweede helft van vorig jaar, toen de overgang naar tabloid plaatsvond. Dat moet Wegener 25 miljoen euro aan kostenbesparingen opleveren.

related partner content for mobile comes here

Vooral AD NieuwsMedia liet een verbetering zien. Er werden vanaf september positieve cijfers behaald. De groei van de advertentiemarkt voor de kranten bleef achter bij de verwachtingen. De totale omzet bij de krantenactiviteiten steeg daardoor maar met 2,8 procent. De groei was te danken aan de gratis huis-aan-huisbladen, die een omzetgroei van 8 procent lieten zien. Bij de dagbladen groeide de advertentieomzet ‘fractioneel'.

De jaaromzet van Wegener daalde met 2,3 procent tot 744,7 miljoen euro. Dit kwam onder meer door de verkoop van de marketingtak van het bedrijf. Daarnaast deed de uitgever een aantal Europese bladen van de hand om zich te kunnen richten op de krantenactiviteiten in Nederland.

De inkomsten uit internetactiviteiten stegen het hardst. Hier bedroeg de stijging 28 procent, vooral door de ontwikkeling van de internetsites en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in