Beter resultaat Wegener dankzij tabloidformaten
De nettowinst exclusief bijzondere posten steeg met 39 procent tot 24,2 miljoen euro, maakte de uitgever vandaag bekend. De winstgroei zat in de tweede helft van vorig jaar, toen de overgang naar tabloid plaatsvond. Dat moet Wegener 25 miljoen euro aan kostenbesparingen opleveren.
Vooral AD NieuwsMedia liet een verbetering zien. Er werden vanaf september positieve cijfers behaald. De groei van de advertentiemarkt voor de kranten bleef achter bij de verwachtingen. De totale omzet bij de krantenactiviteiten steeg daardoor maar met 2,8 procent. De groei was te danken aan de gratis huis-aan-huisbladen, die een omzetgroei van 8 procent lieten zien. Bij de dagbladen groeide de advertentieomzet ‘fractioneel'.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe jaaromzet van Wegener daalde met 2,3 procent tot 744,7 miljoen euro. Dit kwam onder meer door de verkoop van de marketingtak van het bedrijf. Daarnaast deed de uitgever een aantal Europese bladen van de hand om zich te kunnen richten op de krantenactiviteiten in Nederland.
De inkomsten uit internetactiviteiten stegen het hardst. Hier bedroeg de stijging 28 procent, vooral door de ontwikkeling van de internetsites Autotrack en Jobtrack.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid