Overslaan en naar de inhoud gaan

Asics-campagne laat sneaker ‘één worden met de stad’

De nieuwe Gel-Kayano Sneaker is een herinterpretatie van de Asics jaren ’90 hardloopschoen, maar dan in een urban uitvoering.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

tekent voor de realisatie van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Het schoenenmerk stripte de hardloopschoen naar een minimalistische en modern design, dat aan moet sluiten op de huidige ‘urban style’. Illustratie-duo Andy Rementer en Andy Baker maakten bij de schoen een serie animaties om de schoonheid van enkele Europese steden te vieren.

One With The City

Volgens Alistair Cameron, ceo van Asics Europe, verbeeldt de campagne de ziel van het Asics Tiger-merk, wat voortkomt uit sport en steeds meer onderdeel wordt van de stadse cultuur.

‘De schoen is een iconisch symbool van de huidige sportcultuur’, voegt Al Moseley, president en cco van 180 Amsterdam, toe. ‘De competitie en stijl van de straat is een sport an sich, wat wij op gepaste wijze willen vieren’.

De campagne is vanaf vandaag op YouTube, Instagram en Facebook te bekijken:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Agency / 180 Amsterdam
Chief Creative Officer - Al Moseley
Managing Director – Stephen Corlett
Executive Creative Directors - Dan Treichel, Dave Canning
Creative Director – Adam Noel, Martin Terhart
Creative Team – Tony Bartolucci (art), Lachlan Palmer-Hubbard (art), Chase Kimball (copy)
Designer – Javier Garcia
Account Manager - Nicole Scopes
Producer – Eline De Roo (print), Claire Ford (animation)
Planner – Vincent Johnson
Business Affairs – Pamela Villaflores

Client
Head of Marketing Lifestyle Europe – Francesco Sala
Trade Marketing Coordinator Lifestyle  - Sophia Broos

Print production
Illustrator – Andy Rementer
Agent – Big Active

Film production
Animator – Andy Baker
Agent – Hornet
Sound Design:  Randall Macdonald @ Wave Amsterdam

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in