Amerikaanse merken & 11 september


Er is zelfs 11-septemberwijn! Of beter gezegd 9/11-wijn.
De wijn komt uit de staat New York, Long Island om precies te zijn.
Een ‘9/11 Memorial Commemorative Merlot’ en een ‘9/11 Memorial Commemorative Chardonnay’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Zelfs de prijs heeft een 9/11-haakje: 19,11 dollar per stuk als je het via producent Lieb Family Cellars koopt.
Er is ook een goedkopere wijn, September Mission Merlot die kost, als je het via de wijngaard aanschaft, 9,11 dollar.
Het linkje met de terreuraanslagen tien jaar geleden: de druiven zijn geteeld op 90 mijl van het voormalige World Trade Center.
Maar Lieb Family Cellars belooft geld te doneren aan het goede doel #039;s Mission foundation.">September's Mission foundation.
Een ander merk dat op de gebeurtenissen inspeelt, is wapenfabrikant Smith’s & Wesson. Het zal de motortoer ter nagedachtenis aan 11 september sponsoren (net als bijvoorbeeld ook Applebee’s).
En de organisatie mag van Smith’s & Wesson drie geweren weggeven met het label 'America's 911 Foundation'.
Towers, bikes & guns…
Brandchannel merkt op dat het niet de eerste keer is dat de gebeurtenissen op 11 september 2001 door merken zijn gebruikt om aandacht voor het merk te genereren.
Zo had Budweiser tijdens de SuperBowl van 2002 een ‘eenmalige’ commercial ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Eenmalig op televisie, maar daarna een hit op YouTube, waar het al meer dan vier miljoen keer is bekeken.
Doel bereikt.
Ben benieuwd wat de komende tijd nog meer zullen zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid