Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse merken & 11 september

11 september is tien jaar na de gebeurtenis een marketinghaakje voor sommige Amerikaanse merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is zelfs 11-septemberwijn! Of beter gezegd .
De wijn komt uit de staat New York, Long Island om precies te zijn.

related partner content for mobile comes here

Een ‘9/11 Memorial Commemorative Merlot’ en een ‘9/11 Memorial Commemorative Chardonnay’.

Zelfs de prijs heeft een 9/11-haakje: 19,11 dollar per stuk als je het via producent Lieb Family Cellars koopt.
Er is ook een goedkopere wijn, September Mission Merlot die kost, als je het via de wijngaard aanschaft, 9,11 dollar.

Het linkje met de terreuraanslagen tien jaar geleden: de druiven zijn geteeld op 90 mijl van het voormalige World Trade Center.

Maar Lieb Family Cellars belooft geld te doneren aan het goede doel ;s Mission foundation.">September's Mission foundation.

Een ander merk dat op de gebeurtenissen inspeelt, is wapenfabrikant Smith’s & Wesson. Het zal de ter nagedachtenis aan 11 september sponsoren (net als bijvoorbeeld ook Applebee’s).

En de organisatie mag van Smith’s & Wesson met het label 'America's 911 Foundation'.

Towers, bikes & guns…

merkt op dat het niet de eerste keer is dat de gebeurtenissen op 11 september 2001 door merken zijn gebruikt om aandacht voor het merk te genereren.

Zo had Budweiser tijdens de SuperBowl van 2002 een ‘eenmalige’ ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Eenmalig op televisie, maar daarna een hit op YouTube, waar het al meer dan vier miljoen keer is bekeken.

Doel bereikt.

Ben benieuwd wat de komende tijd nog meer zullen zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in