Hiermee biedt Liveposter de volledige controle over de inhoud van Digital Out Of Home (DOOH) campagnes. Campagnes worden hiermee realtime aangepast en uitgezonden, voor complete netwerken of schermen afzonderlijk.
Liveposter gebruikt locatie gerelateerde data zoals consumentengedrag, weer, search en footfall om campagnes te optimaliseren. Op elk gewenst tijdstip van de dag, gedurende de gehele campagneperiode, kan de uiting aangepast worden en relevant worden gemaakt voor desbetreffende locatie en het aanwezige publiek.
Targeting opties die al langer voor digitale advertenties beschikbaar waren, zijn nu ook voor out-of-home mogelijk. DOOH advertenties kunnen vanaf nu dus op een vergelijkbare manier worden ingekocht, aangepast en uitgezonden.
Wehkamp heeft Liveposter primeur
De eerste campagne via Liveposter is samen met Wehkamp en Ngage Media uitgevoerd: een dynamische content campagne op basis van het actuele weer in zeven verschillende steden met een assortimentsfocus op fashion en tuin. Van 12 maart tot 28 maart bediende Posterscope met behulp van Liveposter 14 digitale schermen van Ngage op stadspleinen en winkelcentra.
Op het moment dat het in één van de steden begon te regenen werd op schermniveau een Wehkamp mode-uiting met een paraplu getoond. Zodra de zon zich liet zien, werd de uiting realtime vervangen door een versie met tuinassortiment.
Bas van den Hoogen van Posterscope: We lanceren Liveposter omdat onderzoek heeft aangetoond dat relevante content voor het aanwezige publiek het effect van campagnes met meer dan 15 procent verhoogt. Dit zorgt voor een gigantische stap in de digitalisering van Out of Home. Vanaf nu behoort DOOH ook tot de online mediastrategie.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!