Posterscope houdt eerste buitenreclame trendwandeling

De belangrijkste OOH trend van 2021 is de verschuiving naar lokaal leven.

Posterscope hield vorige week de eerste buitenreclame trendwandeling. Bij het afleggen van de route is het de bedoeling dat de wandelaar het OOH trendrapport van Posterscope, onderdeel van dentsu, bij elkaar loopt. De wandeling leidt langs zeven bushokjes van JCDecaux met elk een trendposter.

Door een QR-code te scannen ontvangt de wandelaar meer trendinformatie en een routekaart om alle trends te verzamelen.

De gedachte achter de trendwandeling is dat door de coronamaatregelen en vooral thuiswerken het belangrijk is om voldoende te bewegen.

 

Belangrijkste out-of-hometrend

Posterscope heeft ook voor een lokale wandeling gekozen, omdat de belangrijkste OOH trend van 2021 de verschuiving is naar lokaal leven. Voor velen is de plek waar we wonen, nu ook de plek waar we werken, winkelen, sporten en relaxen. 'Onze wereld is kleiner en meer lokaal geworden. Dit brengt een verschuiving in bewegings- en gedragspatronen met zich mee. Daar ligt ook de grootste uitdaging van adverteerders bij het effectief inzetten van OOH. Inspelen en herkennen van deze regionale schommelingen en het volgen van het publiek op deze lokale reis biedt een hoop mogelijkheden', licht directeur Bas van de Hoogen toe. 

De OOH trends voor 2021 zijn gebaseerd op flexibiliteit om aan te passen bij veranderend consumentengedrag en bewegingen. Ook innovatieve oplossingen die inspelen op de behoeften van nieuwe klanten, het toepassen van duidelijkheid in het abstracte wordt gezien als trend. Verder noemt Van de Hoogen het gebruik van creativiteit en het toepassen van grensverleggend denken in een nieuwe lokale wereld. 'Dat blijft een prachtige kans.'

Iedereen kan van vrijdag 12 maart tot vrijdag 26 maart zelf het trendrapport bij elkaar wandelen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie