Positieve ontwikkelingen geven tv-markt lucht voor benodigde transformatie in 2020
GroupM over het turbulente tv-jaar 2019, de kijktijd, connected tv, de nu woedende talkshowoorlog en de verwachtingen voor 2020.
SKO presenteerde vorige week zijn TV jaarrapport over 2019. Hierin konden we lezen dat we in 2019 per persoon gemiddeld 2 uur en 36 minuten naar tv-zenders keken. De kijktijd bleef hiermee gelijk aan die van 2018, al moet uitgesteld kijken hierin wel worden meegenomen.
Ook de netto TV spotbestedingen lieten een positief beeld zien. De lineaire kijktijd groeide de eerste 3 kwartalen en ondanks dat er 6 procent minder grp's werden verkocht stegen de netto tv spotbestedingen met 1,4 procent over de eerste drie kwartalen. Q4 zal dit percentage nog iets naar beneden bij kunnen stellen gezien de daling in grp-verkoop. De groei kwam vanuit online video bestedingen die vanaf 2018 worden opgenomen in de tv-spot bestedingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid