Overslaan en naar de inhoud gaan

Veldhuis en Van der Gaag beginnen mediaconsultancy Springbron, DC

Het bedrijf heeft een zogenaamde APK (Analyse, Perspectief en Koers) voor media ontwikkeld.
Veldhuis Vd Gaag
Veldhuis Vd Gaag

Patrick Veldhuis (onder meer oprichter van mediabureau Stroom) en Bart van der Gaag (onder meer oud-managing director van Ebiquity Netherlands) zijn samen mediaconsultancy Springbron, DC begonnen. 

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf moet adverteerders helpen om 'grip en controle te herwinnen op de media-investeringen'. Dit gebeurt in eerste instantie door het analyseren van de data achter de planning en de inkoop van mediaruimte onder het credo 'Inzicht begint bij overzicht'.

Bart van der Gaag: 'Met de toenemende automation, veel verschillende databronnen en allerlei specialismen binnen media-inkoop is het een uitdaging voor adverteerders om precies te volgen wat er gebeurt met de media-investeringen. Wij stappen uit de waan van de dag en kijken onder de motorkap - in de data - of kosten en prestaties met elkaar in de pas lopen. Hierbij adviseren we adverteerders ook over de huidige normen ten aanzien van transparantie, omgang met data en brand safety.'

Patrick Veldhuis: 'Onze eerste ervaringen met het verkrijgen van overzicht uit allerlei databronnen, laten al snel mogelijkheden voor besparingen/optimalisaties zien. Op basis van deze bevindingen kan worden gekeken naar vervolgstappen. Ons doel is de adverteerder in zijn relatie met de bureaus te ondersteunen met deze inzichten. We gaan niet op de stoel van de bureaus zitten.'

APK

De filosofie van Springbron is dat een goede analyse begint bij de bron(data). Hiertoe heeft het bedrijf een zogenaamde APK (Analyse, Perspectief en Koers) voor media ontwikkeld. Hierin wordt onder andere gebruik gemaakt van een licentie op de monitoring methodologie van Digital Decisions, het digitale media monitoring bedrijf sinds kort onderdeel is van het beursgenoteerde Ebiquity International. 

Multinationals gebruiken de methodologie om de kosten en prestaties van digitale media te monitoren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in