Poll: Is Albert Heijn geloofwaardig als diëtist?

De Zaanse grootgrutter gaat voedingsadvies geven aan zijn klanten. Is dit een passende rol voor een supermarkt?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Albert Heijn gaat voedingsadvies geven aan zijn klanten. Dit is het resultaat van een samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en Stichting ‘Ik kies bewust’. Vanaf deze week geven drie voedingscoaches online voedingsadvies via de nieuwe die vorige week live is gegaan. Zij beantwoorden vragen van klanten over welke verse seizoensgroenten en fruit helpen bij een gezonde levensstijl. Ook op de winkelvloer gaan diëtisten als voedingscoach klanten helpen. Vanaf zaterdag 24 oktober zijn zij drie weken lang, drie dagen per week aanwezig in 200 winkels van Albert Heijn.

Gezonde/ongezond
Albert Heijn stelt in een bericht dat driekwart van de Nederlanders onvoldoende groenten, vezels en fruit eet. Albert Heijn: &;Nu de dagen korter worden en de bekende R weer in de maand is, hebben mensen nog meer behoefte aan vitaminen en bouwstenen voor een goede weerstand. Voeding speelt hierin een belangrijke rol. De voedingscoaches adviseren klanten van Albert Heijn graag over de beste verse en gezonde producten. Er is extra aandacht voor verse seizoensgroenten en fruit, zoals boerenkoolvarianten, pompoen, pastinaak, spruiten, citrusfruit en sappen. De voedingscoaches leggen uit wat de verschillende winterse groenten en fruit voor je doen en beantwoorden graag alle vragen over gezonde voedingskeuzes.&;

Vier weken advies
Het online gezondheidsadvies wordt gegeven van week 42 tot en met week 45 op de AH Community. De voedingscoaches en diëtisten Yvon, Esther en Anita stellen zich in het volgende filmpje aan het publiek voor:

Community
Het online gezondheidsadvies wordt gegeven op de AH Community die deze week geïntroduceerd is. Albert Heijn zegt dat klanten hier inspiratie en advies kunnen krijgen van onder andere chefs, telers en experts, zoals de online voedingscoaches. De supermarkt: &;Ook gaan we hier de dialoog aan met klanten over wat zij belangrijk vinden en ontvangen graag eerlijke feedback en een frisse blik, zodat gewerkt kan worden aan het verbeteren van producten of services.&;


Bron: Site van Albert Heijn, in de bonus t/m 18 oktober

Poll
Supermarkten bieden een breed assortiment en verdienen óók goed aan producten die onderdeel zijn van het obesitas-probleem. Te denken valt aan suikerrijke frisdranken, samengestelde producten met (veel) toegevoegde suikers (zowel in hartige als in zoete producten). Daarnaast worden te vette en te zoute producten als een probleem gezien. De vraag is dan ook, zijn supermarkten de aangewezen partij om zich als voedingsadviseur op te stellen? Breng hieronder uw stem uit.

Ook uw reactie onder dit bericht wordt op prijs gesteld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie