Digital/mobile marketingbureau Mobile Generation heeft voor Ons Oranje een iPhone applicatie gelanceerd voor het WK in Zuid-Afrika.
De OnsOranje App is vanaf vandaag te downloaden in de Apple App store en wordt gratis aangeboden dankzij sponsoring van de Staatsloterij, sponsor van het Nederlands elftal.
De app biedt in samenwerking met de KNVB het laatste WK nieuws, nieuws push-alerts, groepsindeling, wedstrijdschema, uitslagen, standen en een spelers- en stadioncarrousel (met ‘real-time’ statistieken).
Verder zijn er onderdelen zoals 'live' standen, 'live' short-messaging tijdens wedstrijden van Oranje, ‘user generated’ foto- en video 'upload' & 'viewing'.
De OnsOranje App wil zo een mobiele community platform bieden waarmee voetbal supporters zelf ‘live’ foto en video content rond het WK kunnen opnemen en delen.
Ook bevat de app videomateriaal van de KNVB en van een 'local App reporter' op locatie in Zuid-Afrika. Ook kan de gebruiker reageren op nieuws artikelen en deze delen met vrienden via Twitter of e-mail. De app kan volledig worden gepersonaliseerd door selectie van favoriete onderdelen en is geschikt voor iPhone, iPod Touch en iPad.
Naast dit mobiele kanaal lanceren OnsOranje en de Staatsloterij ook een ‘branded’ YouTube kanaal waar de leukste ‘user generated’ video content en exclusieve video’s van een lokale ‘iPhone’ video reporter worden gepubliceerd.
OnsOranje is een samenwerkingsverband van Voetbalmedia (ontstaan uit de samenwerking tussen HFM en KNVB), BST Company en de officiële Supportersclub van Oranje (55.000 leden)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!