Online retailer Bol.com haalde in november een maandbereik van 80,1 procent (11.595.000 personen van 13 jaar en ouder), mede dankzij Black Friday. In een periode van een jaar steeg het aantal gebruikers per maand met meer dan 2,5 miljoen personen. Dat blijkt uit cijfers van GfK DAM.
Hiermee klimt Bol.com op naar plek 5 van online bereik onder commerciële merken in Nederland en duwt daarmee Google Maps naar de zesde plek.
Het hoogste bereik behaalde Bol.com via de PC/Laptop (maandbereik 54%). Opvallend is de grote stijging van bereik via de smartphone (maandbereik 47%) en de tablet (maandbereik 35%) ten opzichte van een jaar. Ook verrassend dat de grootste aantal bezoeken wordt gerealiseerd via de smartphone.
Aliexpress
In november bezocht 62 procent van de bereikten Bol.com vijfmaal of vaker. Driekwart van de bezoekers kwam ook op meer dan twee dagen in de maand in contact met Bol.com. De doelgroep met het hoogste bereik zijn de 25-34 jarigen (maandbereik 91%).
Na Bol.com komt Aliexpress. Dat behaalt op smartphone het hoogste bereik van alle devices. Ook Hema, Mediamarkt, Coolblue, Wehkamp en Amazon profileren zich met Black Friday acties en stijgen in bereik in november.
Alle cijfers staan hier
Bron: Online bereikcijfers GfK DAM november 2018
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!