Onderzoek: Steeds meer merken zetten mobiel in, maar slaan LBS en Apple’s iAd over.

Marketingbedrijf Strata heeft onlangs onderzoek gedaan onder mediainkoop bureaus over de verwachte marketinguitgaven bij hun adverteerders. Alle advertentiekanalen werden in dit onderzoek meegenomen. Op gebied van digitale uitgaven kwam Online display, Search Advertising en Mobiel het best uit de bus. De interesse in het mobiele kanaal steeg tussen Q1 en Q3 2010 maar liefst met 91% en liet daarmee de grootste groei van alle kanalen zien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Binnen het mobiele kanaal blijft advertising via Location Based Services (LBS) achter. 57.4% van de ondervraagde bureaus gaven aan dat hun adverteerders LBS-advertising niet in hun marketing plannen voor 2011 hebben meegenomen. Verder blijkt dat 97% van de ondervraagde bureaus hebben aangegeven dat hun adverterende klanten nog geen nog geen enkele interesse hebben getoond in Apple’s nieuwe advertentie platform iAd . Het lijkt erop dat dit nieuwe gehypte advertentie platform van Apple alleen nog door enkele grote internationale merken wordt gebruikt.

Voor marketing managers zijn iPhone apps nog steeds een populaire bestemming voor hun marketing budgetten, al is het Android platform de snelle groeier. Merken zetten als mobiel kanaal het liefst mobile display in, gevolgd door SMS. 25% van de merken gaf aan dat SMS als advertising kanaal hoge prioriteit heeft voor komend jaar.
Strata Marketing ontwikkeld software voor bijna de helft van alle Amerikaanse media-inkoop bedrijven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie