Premium

Onderzoek: 'Pickwickcommercial is niet ieders cup-of-tea'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

Pickwick is in samenwerking met TBWA\Neboko gestart met een nieuwe campagne ‘Neem de tijd’. Het merk wil &;het theemoment&; betekenisvoller maken in het alledaags leven van mensen. Zo wil zij kijkers inspireren om de tijd te nemen voor grote én kleine vragen die het waard zijn om gesteld te worden. Zoals ‘zullen we een weekendje weg gaan?’, &;wil je op mijn kat passen?’ of ‘wil je mijn getuige zijn?’

Onderzoeksbureau MeMo² vroeg honderd respondenten wat zij vinden van de reclame. &;Het thema van de commercial van Pickwick is niet ieders cup of tea&;, vertelt Renate Kemper van MeMo².

Te simpel gedacht

Een groot deel vindt commercial onduidelijk (39%) en niet leuk (70%). &;Het is te simpel gedacht om met een theezakje zulke grote problemen op te lossen&;, vindt een van de kijkers.

Kemper: &;Hoewel de commercial onderscheidend is ziet men ziet zichzelf niet theezakjes van Pickwick gebruiken om zwaarbeladen onderwerpen te bespreken.&;

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie