Ondernemingsraden RTL Nederland en Talpa Network akkoord met fusie
Marktmacht
De in juni aangekondigde fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network mag doorgaan van de ondernemingsraden van beide bedrijven. Het positieve advies van beide OR's betekent dat de twee mediabedrijven een handtekening onder hun akkoord kunnen zetten. Het betekent nog niet dat de fusie definitief is. De Autoriteit Consument & Markt buigt zich nog over de plannen.
Marktmacht
Hoewel RTL Nederland en Talpa Network zeggen te verwachten het hele fusieproces in de eerste helft van volgend jaar af te hebben gerond, is het nog allerminst zeker dat ACM zonder slag of stoot akkoord gaat. Adverteerdersbond bvA en mediabureaus zijn kritisch op de voorgenomen fusie, met name over de marktmacht die zal ontstaan. Zo heeft het fusiebedrijf straks bijvoorbeeld negen lineaire tv-zenders en vier FM-radiozenders tot zijn beschikking.
GroupM laat weten uiteraard bezorgd te zijn over de impact op het tv-landschap. 'Voor adverteerders moet er een evenwichtige markt zijn.'
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuRTL Group houdt na de samenvoeging een belang van 70 procent in RTL Nederland. John de Mol krijgt een belang van 30 procent.
Wanneer de ACM uitspraak doet, is nog niet bekend. Woordvoerster Saskia Speelman laat weten 'hier nog niets over te kunnen zeggen'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid