Overslaan en naar de inhoud gaan

Marc Adriani weg als director audio Talpa Network

Aanleiding voor het vertrek is een verschil van inzicht over de koers van de radioafdeling van Talpa Network. Zijn taken worden herverdeeld.
Marc Adriani
Marc Adriani

Marc Adriani vertrekt per 1 november bij Talpa Network. De directeur audio stapt op na 'een verschil van inzicht over de koers van de radioafdeling'.

related partner content for mobile comes here

Veel willen beide partijen er in detail niet over kwijt. Adriani zegt wel: 'Met veel plezier heb ik mijn bijdrage geleverd aan de radiomerken Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Jammer dat het ophoudt, maar het scheiden der wegen is in dit geval onvermijdelijk. Als luisteraar zal ik de stations natuurlijk blijven volgen. De komende tijd ga ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.'

Taken herverdeeld

Directeur tv en radio Paul Römer zegt dat Adriani de radiostations van Talpa Network 'met veel positiviteit en energie door een roerige tijd heeft geloodst'.

Römer laat aan Adformatie weten dat Adriani's taken worden herverdeeld. 'Ik maak een scheiding tussen zakelijke en inhoudelijke eindverantwoordelijkheid. De zenderdirecties worden inhoudelijk eindverantwoordelijk en de business director - een nieuwe functie - krijgt de zakelijke organisatorische eindverantwoordelijkheid.'

De radiozenders van Talpa Network zijn samen marktleider, maar Radio 538 verloor vorig jaar in coronatijd het marktleiderschap in de commerciële doelgroep. Radio 10 groeide de afgelopen jaren naar een topdriepositie en Radio Veronica werd in juni dit jaar vernieuwd onder de vleugels van Rob Stenders.

Talpa Network rondde vorig jaar de fysieke integratie van de radio- en tv-takken af aan de Bergweg in Hilversum. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in