Omzet WPP met 27 procent omhoog

De omzet van WPP, het Brits-Amerikaanse communicatieconglomeraat dat na de overname van Y&R halverwege dit jaar het grootste ter wereld werd, is in de eerste helft van 2000 met 27 procent gestegen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrag kwam op in totaal5,7 miljard pond sterling in januari tot en met juni. Op basis van constantevaluta was de omzetstijging bijna 18 procent; exclusief acquisities bedroegde stijging ruim 15 procent. WPP’s winst voor belasting steeg ruim 22procent tot 137,7 miljoen pond sterling (plus ruim 23 procent in constantevalutaprijzen).

WPP maakte vandaag verder bekend in Londen dat de ‘netto’ stijging van newbusiness bijna 1,1 miljard pond bedroeg in de eerste helft. Dat komt neer opeen stijging van 13 procent ten opzichte van de eerste helft van 1999.De omzet van WPP in Noord-Amerika (plus 18,5 procent), het VK (plus 10,8procent) en continentaal Europa (plus 19,8 procent) vertoonde weer een sterkegroei in het afgelopen halfjaar. In Asia Pacific en Latijns Amerika wassprake van een ‘sterke verbetering’ van de omzet, met 23,7 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie