OMD blijft op 1 in Gunn Report

Opnieuw staat OMD bovenaan in het jaarlijkse Gunn Report. Adverteerder van het jaar is McDonald’s. De Nederlandse campagne van Dela is één van de hoogtepunten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Gunn Report for Media evalueert de wereldwijde media-activiteiten sinds 2004. In het rapport zijn verschillende categorieën benoemd waarin de creativiteit wordt gemeten van mediabureaus, holdings, campagnes en adverteerders.

Mediabureau van het jaar (2013)
OMD is al sinds de start van het Gunn Report in 2004 het beste, of meest creatieve, mediabureau. Het bureau verzamelde de meeste punten op festivals wereldwijd. Starcom is nu tweede. De nummer 2 van vorig jaar Mindshare staat derde.

Holding company van het jaar
De top 3 van holding companies is niet veranderd: GroupM op 1, gevolgd door Omnicom Media Group en Publicis Groupe.

Adverteerder van het jaar
Adverteerder van het jaar werd McDonald’s (vorig jaar tweede). Het merk staat bovenaan dankzij de punten die het heeft verzameld voor prijswinnende campagnes op 22 verschillende festivals. Coca-Cola, vorig jaar winnaar, is nu tweede. Samsung is dit jaar de nummer 3.

Campagne van het jaar
Een campagne van het jaar werd dit jaar niet gekozen, aangezien het lastig was de situatie in verschillende landen met elkaar te vergelijken. Wel koos The Gunn Report enkele highlights uit de winnaars van de verschillende festivals.
Daarbij is ook een Nederlandse campagne, die van Dela (Waarom wachten met iets moois zeggen, als het ook vandaag kan?). Een ander hoogtepunt is volgens het Gunn Report rapper Dr Dre met zijn ‘Virtual 2Pac at Coachella’

Beste land 
De Verenigde Staten staan bovenaan met 302 punten, ruim voor de UK (254) en India (241).

Het hele Gunn Report is

Morgen in Adformatie: Nederland zakt van de elfde naar 21ste plaats in het Gunn Report.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie