NU.nl heeft nieuw uiterlijk

Menu aan de linkerkant geschrapt voor rustige ervaring lezer.

NU.nl heeft donderdag een redesign van de website doorgevoerd. Het nieuwsplatform neemt met het vernieuwde uiterlijk afscheid van de vertrouwde structuur met een menu aan de linkerkant, waarmee het twintig jaar geleden ooit begon. 

Op het vernieuwde NU.nl is meer ruimte voor het nieuwsoverzicht gecreëerd, grotere tekst moet leiden tot een betere leesbaarheid en meer witruimte moet zorgen voor een rustige ervaring.

Het nieuwsmerk dat straks onderdeel is van DPG Media voerde in de afgelopen jaren verschillende redesigns door om de gebruikservaring te verbeteren. 'Maar aan het linkermenu durfden we eigenlijk nooit te zitten', zegt Jurre de Ruiter, head of product van NU.nl. 'Dat menu zorgde in het geheel, met het nieuwsoverzicht in de middelste kolom, toch voor het vertrouwde NU.nl-gevoel.'

Aan dit redesign zijn dan ook veel onderzoeken en tests voorafgegaan. 'Zo leerden we dat onze bezoekers het waarderen als we de tekst vergroten en meer witruimte toepassen, waarmee de leesbaarheid en het overzicht verbetert. Maar dat konden we alleen doen door meer ruimte te creëren.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie