NRC-redactie zet TikTok-filmpjes in, met 'cavia in nek'

Eerste stapje richting een jongere doelgroep met filmpjes als inleiding op artikelen.

NRC heeft zijn eerste stappen op TikTok gezet, schoorvoetend. Tot nu toe zijn er twee video’s geplaatst van redacteuren. Een handelt over geldstress, die leidt tot slecht doordachte keuzes, de ander gaat in op de vraag waarom twintigers nog met hun ouders op vakantie gaan.

Een link in de bio leidt de TikTok-gebruikers naar de artikelen over het onderwerp, die in tegenstelling tot de meeste andere social-posts van NRC, niet achter een betaalmuur zijn geplaatst.

'En jij?' 

NRC wil met het TikTok overduidelijk jongere doelgroepen bereiken - 'En jij, ga jij nog met je ouders op vakantie?'.  De eerste post werd een kleine drie weken geplaatst. Veel views hebben ze nog niet gescoord, zo’n driehonderd, en ook de engagement moet nog worden opgebouwd. We tellen twee reacties bij het eerste filmpje, waaronder een van de altijd kritische mediavolger Alexander Klöpping: ‘Er zit een cavia in nek’.  

Bij het tweede filmpje bleef een dergelijke reactie, begrijpelijk, achterwege.

@nrc_nl Kinderen worden steeds langer financieel ondersteund door hun ouders. Hoe zit dat bij jou? #nieuws #vakantie #twintigers ♬ original sound - NRC

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie