NRC Media wordt Mediahuis NRC

De naamswijziging van NRC Media in Mediahuis NRC heeft volgens de directie geen invloed op het beleid of op de relatie met Mediahuis.

NRC Media gaat verder onder de naam Mediahuis NRC. NRC is sinds 2015 onderdeel van het Belgische Mediahuis, dat door internationale acquisities een Europese speler is geworden. De naamswijziging heeft als doel om voortaan duidelijker te communiceren dat NRC Media onderdeel is van Mediahuis, vooral ook voor officiële documentatie zoals offertes en facturen.

De naamswijziging heeft volgens de directie geen invloed op het beleid van NRC Media of op de relatie met Mediahuis Nederland. 'De merken bepalen in volledige vrijheid hun redactionele en commerciële beleid. Die keuzevrijheid komt zowel de journalistiek als de verdienmodellen ten goede.'

Volgens commercieel directeur Madelon Fortuin zijn de podcasts van NRC hier een voorbeeld van. 'Podcasting sluit naadloos aan bij de redactionele formule van NRC, die gestoeld is op diepgravende onderzoeks- en uitzoekjournalistiek en nadrukkelijk niet achter het snelle citaat aanjaagt.'  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie