NPO Radio 2 bleef marktleider in de periode december 2019-januari 2020. De publieke zender had - vooral dankzij de Top 2000 - een marktaandeel van 18,6 in de commerciële doelgroep 20-49 en zag daarmee het aandeel licht dalen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder (index 98).
Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO/GfK.
De nummer 2 Radio 538 leverde fors in met een marktaandeel van 14,2 (index 89). Ten opzichte van de vorige meetperiode is er wel een stijging. De nummers 3 tot en met 5 hadden alledrie een stijgend marktaandeel, waarbij Radio 10 opnieuw de grootste sprongen vooruit maakt. Qmusic en Sky Radio hebben een index van 105, met marktaandelen van respectievelijk 14,1 en 12,8. Radio 10 komt op 12,4 en een index van 116.
10+
In 10+ wist Radio 2 flink te stijgen als marktleider. De zender heeft enorme voorsprong op de concurrentie met een marktaandeel van 19,0 (was 17,7). Radio 10 is hier nu tweede met met 11,3 (index 113). Sky Radio heeft zusterzender Radio 538 nu ingehaald. Qmusic is hier de nummer 5.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!