NPO 3FM lijkt de weg omhoog te hebben gevonden, NPO Radio 2 daalt verder

Qmusic blijft marktleider in het NMO Luisteronderzoek van juni.

123rf.com

Net als vorige maand ziet NPO 3FM het marktaandeel stijgen. In juni is de publieke zender procentueel de grootste stijger in de top-10 van de commerciële doelgroep 20-49. Dat blijkt uit de woensdag bekendgemaakte cijfers van het NMO Luisteronderzoek. Het marktaandeel stijgt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar van 2,8 naar 3,9 procent (index 139). Daarmee lijkt 3FM na een tijd lang kwakkelen weer boven te komen drijven.

Minder vergaat het NPO Radio 2, dat opnieuw fors marktaandeel verliest en van 15,3 naar 12,1 procent gaat (index 79). Daarmee wordt de zender bijna bijgehaald door Radio 538 dat op 12,0 procent uitkomt.

Ook Radio 10 daalt al maanden in aandeel.

Qmusic blijft marktleider in 20-49 met 22,9 procent, een daling ten opzichte van juni vorig jaar (index 92). Sky Radio en 100%NL zijn ook stijgers in de top-10. 

Radio Veronica daalt nog in aandeel in vergelijking met vorig jaar juni. In vergelijking met vorige maand is wel een kleine groei te zien (index 104). Dat kan te maken hebben met de start van Wouter van der Goes en Frank van 't Hof op de zender vorige maand. Woensdagochtend werd bekend dat Gerard Ekdom per 1 september met zijn ochtendshow op Radio Veronica begint.

NMO juni 2024

13+

In 13+ is NPO Radio 2 marktleider, voor Qmusic. Radio 538 is nu derde. Ook hier is NPO 3FM in de top-10 de procentueel grootste stijger.

Juni mei 24
Juni 2024 versus mei 2024

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie