Nieuwsjunkies lezen liever persberichten dan blogposts

Onderzoekje laat zien dat klassieke opbouw nieuwsbericht nog altijd werkt

Mensen met veel belangstelling voor nieuws waarderen een ouderwets persbericht meer dan een blog. Dat stelt Van Diemen Communicatiemakelaars dat een klein onderzoek liet houden onder 107 mannen en vrouwen van verschillende leeftijden en opleidingsniveaus.

In het onderzoek, verspreid via een online enquête, is de nieuwsinteresse gemeten. Vervolgens zijn de participanten willekeurig blootgesteld aan óf het persbericht óf de blog.

Na het lezen van het bericht konden zij via verschillende vragen aangeven in welke mate zij het bericht waardeerden. Ten slotte is hen nog gevraagd naar enkele demografische gegevens, namelijk geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.

Uit de resultaten blijkt dat mensen die erg geïnteresseerd zijn in nieuws, nieuwsfeiten het liefst lezen in de vorm van een persbericht. Dit relativeert de groeiende focus op blogposts en de bijna-doodverklaring van het persbericht.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie