De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van de betrokken licentiegever.
Met de verkoop van deze titels en de bijbehorende digitale activiteiten gaan de ruim 20 medewerkers met de titels mee naar Pijper Media.
De uitgever vestigt de drie titels in Amsterdam.
Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels in het najaar van 2014 volledig gerealiseerd.
Pijper Media geeft titels uit op het gebied van sport, lifestyle, gastronomie en toerisme. Voorbeelden zijn o.a. Wieler Revue, Noorderland, Lekker 500, Nautique, Surfmagazine en Lonely Planet. Naast de uitgeverij heeft Pijper Media ook een full service rotatiedrukkerij met een landelijke focus. Alle magazines worden in eigen huis geproduceerd.
Sanoma verkocht eerder al Wieler Revue en de restaurantgids Lekker 500 aan Pijper Media.
Sanoma Media Netherlands kondigde op 31 oktober 2013 een printportfolio rationalisatie aan.
Er werden 17 focusmerken benoemd die verder uitgebouwd worden door uitbreiding van het digitale aanbod, e-commerce, via events en door een nauwere samenwerking met SBS.
In april zette Adformatie op een rijtje welke partijen de Sanoma-bladen zouden kunnen kopen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!