Nieuwe generatie mobiele ads

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week las op internet het artikel Dit artikel begint direct met een mooie inleidende knaller: "Er is een nieuwe generatie mobiele advertenties op komst die meer interactie en entertainmentwaarde zouden moeten bieden dan de standaard mobile advertenties." In de voorbeelden worden echter nieuwe mobiele technieken genoemd, waarbij je de advertentie weer ouderwets "in your face!" krijgt!

Ter promotie van de Amerikaanse TV- serie werd er een nieuwe mobile banner advertising campagne ingezet, waarbij de nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiel rich media werden gebruikt. Een gebruiker van de Variety Magazine App kreeg tijdens het lezen van een artikel bloed op het scherm. Wanneer je deze wilde wegklikken door het aanraken van het scherm, verscheen er plots vingerafdrukken van bloed. Uiteindelijk bedekt het bloed het volledige scherm en wordt een advertentie getoond.
Bij het voorbeeld blijft de advertentie bovenaan staan, ook als je naar beneden scrolt.

Advertising bureau ziet door deze nieuwe mobiele banners wel de CTR omhoog gaan:

“To date, these larger, more obtrusive next generation mobile ads are generating higher click-thru rates than standard mobile banners because they are new and provide such a large share-of-screen for advertisers.”

Mooie technieken, maar heeft dit met echt met de beloofde 'Interactie' & 'Entertainment' te maken? Doet de consument echt iets actiefs met het merk of is het gewoon een nieuwe manier van onontkoombare Layered ads, maar dan op de mobiel?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie