Nieuwe FM-zender JOE snelle stijger in oktober

NPO Radio 2 is weer marktleider in 13+, Qmusic blijft aan kop in commerciële doelgroep.

123RF

Radiozender JOE van DPG Media die sinds september op de FM te horen is, stijgt snel in marktaandeel. In oktober behaalde JOE in de commerciële doelgroep 20-49 een aandeel van 4,7 procent. Dat was in september nog 2,7 procent. In 13+ komt het station uit op 3,8 procent (was 2,3 in september). Dat blijkt uit de cijfers van het NMO Luisteronderzoek over oktober 2023.  

Qmusic is met 24,2 procent ruim marktleider in 20-49, gevolgd door NPO Radio 2, Radio 538 en Radio 10. In 13+ staat NPO Radio 2 bovenaan met een marktaandeel van 13,6 procent. Qmusic volgt met 12,6, Sky Radio is derde, Radio 10 vierde en NPO Radio 1 staat op vijf.

Marktaandelen_oktober23

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie