Premium

Nieuwe campagne Philips TV moet awareness publiek verhogen

Onder het motto Looks Better zet Philips TV in op beeldkwaliteit en Europees design. Een Europese tour moet dit onderstrepen.

Een buitenformaat zwarte doos. Daar lijkt het van de buitenkant nog het meest op. Wie binnenkijkt, treft een woonkamer met een comfortabel bankstel tegenover drie grootformaat Philips tv’s. De opstelling is voor enkele dagen voor Schiphol neergezet in het kader van de AmbiExperience, een glazen constructie waarmee Philips vijf locatie bezoekt in Europa. Na Stockholm, Berlijn en Parijs, was in juni de beurt aan Nederland.

Awareness verhogen

De AmbiExperience heeft primair tot doel de ‘awareness’ met Ambilight vergrotenen nieuwe innovatie in de Ambilight technologie te laten ervaren. Niet dat het gaat om een nieuwe toevoeging aan het assortiment; de vinding van de met het beeldscherm meekleurende verlichting bestaat immers al een jaar of twaalf en geldt als een van de grote successen van Philips van de laatste jaren. Alleen in Nederland zijn er al 1,3 miljoen Ambilight toestellen verkocht. Ambilight heeft volgens Edo van der Heide, Philips TV’s marketing manager Nederland, belangrijk bijgedragen aan het onderscheidend vermogen van Philips tv-toestellen. Voor 83% van de bezitters is deze techniek reden om een herhalingskoop te doen.

Maar niet iedereen heeft nu eenmaal een Philips TV met Ambilight in huis. In het overtuigen van consumenten die de techniek nog niet aan den lijve hebben ervaren, is nog veel winst is te behalen. En wat is er meer overtuigend, dan de consument de beleving te laten ondergaan? Met de AmbiExperience maakt Philips daar op Europese schaal een begin mee.

De tour is het belangrijkste onderdeel in Philips’ Looks Better-campagne die tegelijk van start gaat. De titel van de campagne heeft een dubbele betekenis en verwijst niet alleen naar de – volgens Philips – superieure beeldkwaliteit (o.a. dankzij Philips’ eigen, meermalen bekroonde beeldverbeterings-technologie Oled en een totaal nieuwe, in Gent ontwikkelde P5-chip waarmee tot 50% verbetering zou worden gerealiseerd in beweging, contrast en kleur), maar ook naar het door Philips als Europees omschreven design (zie video) waarmee het merk zich onderscheidt van Aziatische concurrenten.

 

Social sharing

Leuk zo’n experience ruimte op het plein voor Schiphol, maar het aantal mensen dat je in één-op-één contact bereikt is per definitie beperkt. Al merkt Van der Heide op dat er (na aanmelding via de website) toch zeker enkele honderden bezoekers zijn geweest. De campagne steekt echter sterk in op social sharing en worth of mouth. Op de website Looksbetter.eu vindt de consument informatie over Ambilight, Oled en andere nieuwe technologie.

Daarnaast is er een sterke aanwezigheid op social media. Zo was fashionista en vlogster Paulien Tilstra uitgenodigd om vanuit de huiskamer haar achterban te vertellen over vloggen, terwijl er voor de jongens een dag was georganiseerd met gamers. 

Daar zal het niet bij blijven. De Looks Better is nadrukkelijk ingestoken als een meerjarige campagne, verklaart Van der Heide. Over de invulling van het vervolg kan nog geen details geven, 'maar ik kan je verzekeren dat we niet in de traditionele fout zullen trappen dat we onze onderscheidende technologie onvoldoende onder de aandacht brengen.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie