‘Neerwaartse spiraal in omzetten uitgevers door instroom Ad Tech bedrijven’

Oud-Netscape oprichter Marc Andreessen heeft onlangs zijn scherpe mening geuit over Ad Tech bedrijven en uitgevers. Volgens Andreessen zorgen deze Ad Tech’s er voor dat de advertentie inkomsten voor uitgevers steeds kleiner worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Oud-Netscape oprichter Marc Andreessen heeft onlangs zijn scherpe mening geuit over nieuwe Ad Tech bedrijven en uitgevers. Volgens Andreessen zorgen deze Ad Tech’s er voor dat de advertentie inkomsten voor uitgevers steeds kleiner worden.  Toch ziet Andreessen ook wel positieve ontwikkelingen. Tweede- en derde wereldlanden kunnen steeds meer gebruik maken van het internet. Hierdoor wordt de advertentie markt ook een stuk groter. Vooral door de groei van smartphone bezit, kunnen in 2020 zo’n 5 miljard consumenten het online nieuws (en advertising) tot zich nemen.

Volgens Marc Andreessen zijn er straks twee soorten winnaars in de nieuws uitgevers wereld. Uitgevers die de breedte in gaan voor maximaal bereik en de bedrijven die juist de diepte zoeken met zeer specifieke en specialistische onderwerpen.Volgens hem zal advertising de belangrijkste inkomstenbron blijven. Uitgevers zouden niet mee moeten doen met de &;race to bottom&; op gebied van advertentieprijzen, maar zich moeten richten op kwalitatieve content, maar ook kwalitatieve advertenties. Uitgevers zouden op gebied van banner advertising ook meer kwaliteit moeten bieden.  Andreessen: “ There is no excuse for crappy network-served teeth whitening and "one weird trick" ads served against high quality content”, “Vast majority of ads I&;ve seen in my life has been irrelevant to me. Continues every day. Mass waste. Makes no sense.” Naast advertising, zal op online gebied volgens hem ook het abonnements-model een belangrijkere rol gaan spelen, evenals premium content. In een overvolle online nieuws markt zal er juist steeds meer vraag zijn waardevolle content, waar ook betaald voor zal worden.  “And, the more noise, confusion, and crap - corresponding increase in need for trusted guides, respected experts, quality brands.”, aldus Marc Andreessen.

 

 Bron: Digiday

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie