Overslaan en naar de inhoud gaan

NDP Nieuwsmedia vindt reclamebeperking publieke omroep goede zaak

'Duale financiering van de publieke omroep stuit op weerstand.'
NPO
© ANP
NPO
© ANP

NDP Nieuwsmedia is positief gestemd om het voornemen van het kabinet om toe te werken naar een reclamevrije publieke omroep. Vorige week kwam mediaminister Arie Slob met zijn langverwachte visie op de toekomst van het publieke omroepbestel, waarin hij vier scenario's schetste voor beperking en op termijn gehele afschaffing van Ster-reclame. Een eerste stap is dat vanaf 2021 de reclame op de publieke televisiezenders voor acht uur ‘s avonds verdwijnt en online helemaal. 

NDP Nieuwsmedia vindt de plannen goed, omdat 'duale financiering van de publieke omroep – rijksbijdrage én reclame-inkomsten – bij marktpartijen op weerstand stuit. Het maakt de publieke omroep onnodig marktverstorend.'

De brancheorganisatie voor nieuwsmediabedrijven heeft onder meer de Persgroep, TMG, RTL Nederland, Sanoma en ANP als leden.

related partner content for mobile comes here

Negatief

Eerder lieten verschillende branchepartijen zich negatief uit over de plannen van het kabinet, zoals de BVA, PMA en verschillende mediabureaus
Volgens Ster-directeur Frank Volmer gaat het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden veel meer kosten dan berekend. 'Geen 60 miljoen euro maar tussen de 80 en 90 miljoen euro.' Hij dringt in een brief aan minister Slob en de voltallige ministerraad aan op uitstel van een beslissing over de toekomst van Ster-reclame 'zodat er helderheid kan ontstaan over de cijfers'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in