Overslaan en naar de inhoud gaan

Freek Staps hoofdredacteur ANP

Zijn contenbureau The Story Network gaat zonder hem door.
Freek Staps
© ANP
Freek Staps
© ANP

Freek Staps is aangesteld als hoofdredacteur van het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) en begint daar op 1 september. Hij volgt Marcel van Lingen op, die nu directeur journalistiek bij Talpa Network is. ANP is eveneens onderdeel van Talpa Network.

Staps (43) is hoofdredacteur geworden 'op voordracht van de directie en met unanieme instemming van de redactieraad'.

related partner content for mobile comes here

Hij werkte het grootste deel van zijn loopbaan bij NRC Handelsblad waar hij onder meer correspondent in New York en plaatsvervangend chef van de redacties Politiek & Bestuur en Economie was. Ook diende hij als chef van de redacties NRC Q en Online.

Staps was Visiting Fellow aan Harvard waar hij onderzoek deed naar innovaties op nieuwsredacties en is praktijkdocent op de Masteropleiding Journalistiek van de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is hij bestuurslid van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. The Story Network, het content- en strategiebureau dat hij mede oprichtte, gaat zonder hem door.

Staps: 'Het ANP is het fundament onder de Nederlandse journalistiek en speelt een cruciale rol speelt in het vertrouwen dat Nederlanders in media hebben.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in