#Namespotting Weekly: 'Nomen (non) est omen'

De Namespotting Weekly: je wekelijkse dosis naamvermaak geselecteerd door De Naamafdeling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie
is ons vak maar ook het verzamelen van opvallende en hilarische namen is inmiddels dagelijkse kost. Hoog tijd om de leukste vondsten te delen. De Weekly verschijnt elke donderdag met een aantal opvallende merknamen en/of slogans. Elke week een selectie binnen een bepaald (actueel) thema. 
 
In deze eerste editie van Namespotting Weekly een klassieke categorie: ‘Nomen (non) est omen’ (De naam is [g]een voorteken’). Een selectie van 5 namen die bij uitstek van toepassing zijn op een beroep of activiteit van een bedrijf; of juist helemaal niet. Heb je aanvullingen voor deze Namespotting Weekly of suggesties voor een thema in een nieuwe editie? Mail ze gerust naar . Tot volgende week.
 

Houthandel van Steen heeft als slogan: &;ijzersterk maat- en zaagwerk&;

 

Slachterij Henk Worst. Jammer dat Henk geen Hans heet.  

 

Beenhakker heten met als doelgroep mensen die slecht/niet ter been zijn. Klinkt bijna als een sluw business model.

 

Kapper van de Hare zit al 80 jaar in de haren. Een geknipte naam voor een kapper.

 

Kapsalon Kaal. Als zijn klanten het maar niet zijn...

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie