Motivaction neemt MCA Communicatie over

Motivaction research and strategy heeft per 1 juni alle activiteiten van MCA Communicatie overgenomen. MCA Communicatie is een communicatie en -adviesbureau gespecialiseerd in etnomarketing en het communiceren met Nieuwe Nederlanders (allochtonen). Met de overname wil Motivaction dan ook beter in staat zijn om organisaties bij diversiteitsvraagstukken bij te staan met onderzoek en advies.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door de overname heeft Motivaction bijvoorbeeld meer native-speakers om in te zetten bij onderzoek en is het respondentenpanel onder allochtonen vergroot. Vanwege de naamsbekendheid zal Motivaction het merk MCA Communicatie voorlopig blijven voeren.

Zowel Motivaction als MCA Communicatie hebben ruim 20 jaar ervaring met het communicatie met Nieuwe Nederlanders. Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur Motivaction: 'De ervaring leert dat zij vele raakvlakken hebben met autochtonen als het gaat om leefstijl en belevingswereld. En toch blijven er op tal van terreinen specifieke voorkeuren bestaan. Tel daarbij op dat de groep Nieuwe Nederlanders - van Turkse, Marokkaanse, Surinaamse- en Antilliaanse Nederlanders tot Polen, Bulgaren en Chinezen - nog altijd groeit in omvang én als consumenten een koopkracht van 17 miljard euro vertegenwoordigen. Ondanks deze grote koopkracht en groei wordt diversiteit nog onvoldoende opgenomen in marketing- en communicatievraagstukken. Ramadan 2013 staat nu voor de deur en in juli breekt het vasten weer aan. Ondanks de toename van bestedingen door deze doelgroep wordt hier vooralsnog weinig op ingespeeld door supermarkten en voedingsmiddelenfabrikanten. Veel marketeers zijn nog onbekend met de kansen van etnomarketing, waardoor zij deze doelgroep niet of nauwelijks bereiken en beraken én daardoor omzet laten liggen. De jongere garde doet bijvoorbeeld, in tegenstelling tot hun veel soberder ouders van de eerste generatie, tijdens deze feestmaand veel en uitbundig boodschappen. Dit leidde vorig jaar zelfs tot een omzetstijging van 35 procent. Een reden die organisaties vaak aandragen als belemmering om Nieuwe Nederlanders in te sluiten in hun beleid of strategie, is dat zij lastig bereikbaar zouden zijn. Motivaction voert jaarlijks mediabereiksonderzoek uit. Het rapport geeft uitgebreid inzicht in het mediaprofiel van Nieuwe Nederlanders en stelt hun opdrachtgevers in staat de communicatie en marketing efficiënt en effectief in te zetten.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie