Moeten PR-bureaus de media helpen in de strijd tegen nepnieuws?

Lewis organiseert in samenwerking met Adfo Groep op 23 maart een ontbijtsessie over de impact van nepnieuws op de communicatiebranche.

Alternative facts, 'dishonest media', Facebookbubbels - in de wereld van het nieuws is niets meer wat het lijkt. Redacties staan onder grote druk. Snelheid lijkt vaak belangijker dan zorgvuldigheid. Grenzen tussen redactie en commercie vervagen met de dag.

Kortom: de betrouwbaarheid van media raakt steeds meer in het gedrang. De voedingbodem voor nepnieuws was nog nooit zo rijk en vruchtbaar.

Neemt de PR-branche verantwoordelijkheid?
Welke rol spelen leveranciers van nieuws - zoals PR-bureaus en PR-afdelingen - in dit spel? Maken ze gebruik van de ademnood waaraan veel redacties lijden? Zijn het gouden tijden om onzinonderzoekjes te spuien, om feiten te verdraaien en te scoren met een hoax? Of zal de wal uiteindelijk het schip keren? En neemt de PR-branche ook verantwoordelijkheid voor een medialandschap waarin je gewoon weer vertrouwen kunt hebben in het nieuws. Omdat de branche daar uiteindelijk zelf ook het meest baat bij heeft.

Reden genoeg om eens stevig te debatteren met nieuwsmakers en nieuwsleveranciers.

Thema:
- Hoe kunnen communicatieprofessionals de media helpen in de strijd tegen 'alternatieve feiten?
- En hoe gaan media om met deze uitdaging, in een tijdperk van kleinere redacties en hevigere concurrentie?

Het panel bestaat uit:
, redacteur bij de Financiële Telegraaf
, redacteur economie bij Elsevier
Alexander Pleijter, onderzoeker en docent online journalistiek bij Universiteit Leiden en coördinator van  en 
Sonja de Vries, IT- en communicatiespecialist bij 
Freek Janssen, Head of Content EMEA bij 

De sessie wordt geleid door Rocco Mooij, journalist bij Communicatie.

Wanneer? Donderdag 23 maart
Waar? Corendon Vitality Hotel, Aletta Jacobslaan 7, 1066 BP Amsterdam
Hoe laat? Je bent van harte welkom vanaf 08.30 uur. De paneldiscussie duurt van 09.00 uur tot 11.00 uur. Voor ontbijt wordt gezorgd. 
Bijwonen? Er is slechts ruimte voor een beperkt aantal deelnemers, dus we horen graag zo snel mogelijk of je deze sessie over nepnieuws wilt bijwonen. 

Klik om je aan te melden

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie