Mindshare staat in Nederland opnieuw bovenaan het rapport van Recma, Initiative stijgt naar de tweede plaats. Het Parijse onderzoeksbureau beoordeelt meerdere keren per jaar wereldwijd en landelijk mediabureaus die onderdeel uitmaken van een netwerk.
Het Franse onderzoeksinstituut beoordeelt de mediabureaus op 19 criteria, waaronder klantprofielen, awards, stabiliteit van klantrelaties, , business retentie, continuïteit management, awards, (digitaal) talent en middelen. Zo ontstaat een puntenaantal dat de kwaliteit van bureaus en netwerken weergeeft.
n deze lijst behaalt Mindshare de hoogste score met 23 punten. Initiative is in opmars en staat nu tweede met 16 punten. Initiative scoort als hoogste van alle bureaus op vitaliteit (hoe gezond is het bedrijf in groei, pitches en momentum).
Derde staat MediaCom met 15 punten, Starcom heeft 13 punten en UM, Zenith en Wavemaker hebben 9 punten.
'Geen AMMA-nominatie'
Mindshare CEO Ruud de Langen reageert: ‘Het is mooi dat we opnieuw deze positie innemen en dat er naar zoveel verschillende aspecten gekeken wordt. Het blijft natuurlijk wel gek dat je niet op zijn minst genomineerd bent voor ‘Mediabureau van het Jaar’ bij de AMMA (Mindshare is dit jaar niet genomineerd, red.), als de data zo hard aangeven hoe de verhoudingen zijn. In jury’s gaat het blijkbaar dan toch om een soort buikgevoel.’
Léonie Koning, CEO Initiative, zegt over de tweede plaats. ‘Ik ben vooral trots op de hoogste vitaliteitscore. Dit laat zien dat we als bureau volop in ontwikkeling zijn en een flinke groei hebben doorgemaakt in het afgelopen jaar. Niet alleen door het behoud van onze klanten, maar ook door het winnen van een aantal grote pitches. Het harde werken van ons team de laatste jaren heeft zijn vruchten afgeworpen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!